Borta bra men...

Ofta gnäller man på sin hemstad. Det är tråkigt, inget att göra, samma folk överallt, folk man inte vill träffa, inga bra restauranger....ja när man väl börjat gnälla kan listan bli lång. Men några bra saker kan jag komma på såhär på rak arm. Saker som får en att längta hem när man är utomlands. Fast du tittar ut från balkongen i medelhavet och har en iskall dricka där isen smälter av solen...efter 10 dagar struntar du i utsikten och drickan och vill hem till din gata. Ta din powerwalk runda i parken, ringa din kompis och fråga hur det går, ta en promenad på Bo01 och Ribban, hämta takeaway på Hai på Davidshall, parkhänga osv...
Självklart längtar man hem.

Här är några saker som får mig att  längta hem, fast jag dissar dem när jag är hemma.


 

Stranden Ribersorg "Ribban" och Bo01 i bakgrunden.

 

 

 

Gågatan

 

 

 

Kanalen.. man kan hyra trampbåt..erkänn att det är trevligt.

 

 

 

Vågar man säga att Malmö är Sveriges cykelstad? Malmö gör det enkelt att tycka om att cykla. Svårt att missa alla cykelbanor.

 

 

C.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: I Z Z A H ~ S V A R A R

riktigt fina bilder =)



svara gärna på mina frågor i det senaste inlägget =)

2009-07-07 @ 15:49:08
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Postat av: I Z Z A H ~ S V A R A R

ah okej.. tack för ditt svar =)



nu har jag en frågestund i min blogg så ställ gärna nån eller några frågor ! =)

2009-07-07 @ 17:52:12
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0